Volné pracovní místo ACCOUNTS RECEIVABLE

aktivní
Randstad s.r.o.

Jsme personální agentura s 55ti letou tradicí. Pomáháme lidem najít tu správnou práci a firmám ty správné zaměstnance. Můžete se za námi zastavit na 11 pobočkách po celé ČR.

Místo pracoviště
Praha
Pracovní poměr
Plný úvazek
Vzdělání
středoškolské nebo vyučení s maturitou

Popis pracovní nabídky

We are looking for motivated and knowledgeable Sr. Assistants to join our Accounts Receivable department in our Business Service Operations unit in Kladno, Czech Republic.

Connected Community
You will join a family-owned business that is passionate about the impact of play and where personal development and teamwork are cornerstones. The Accounts Receivable (AR) department interacts with great parts of the LEGO organization and therefore holds an important role within the Business Service Operations (BSO) covering Europe, the Middle East and Africa (EMEA).

The overall purpose of the department is to enable the business to fulfil maximum customer orders with the lowest possible risk. It is to ensure timely collection of outstanding receivables, and in addition mitigate credit risk and risk associated to sales activities through efficient, global and standardised processes.

Timely and efficient team player
The Sr. Assistant will become part of the newly established BSO. The Sr. Assistant collaborates with different stakeholders internally and externally and performs various operational tasks. The Sr. Assistant contributes to the overall success of the LEGO business by delivering high-quality execution of the AR processes and stakeholder management, and thereby enables the BSO to succeed in delivering value to the overall LEGO business.

Knowledge of credit and collection Modules (in our SAP system), to provide info to the sales team to decide on credit limits and to prioritise the collection efforts on customer accounts.

You will be expected to: 

  • Engage in establishing a high-performing AR department in the new BSO 
  • Form new collaborate relationship with internal and external stakeholders and thereby ensure sustainable implementation of the global AR processes in EMEA 


But also managing basic execution of AR processes in a timely, efficient and accurate manner, including 

  • Ability to release or cancel orders according to policies to maintain compliance 
  • Interact with Order to Cash process including Order Management, Allocation, Sales, Customer Logistics, IT and Distribution 
  • Be in contact with our customers related to late/missing payments 


You will need passion and drive, as well as:

  • High school graduation or a BA degree
  • 2–3 years of professional working experience, preferably in a related financial role or a position where capabilities are transferable 
  • Analytical, detail – and high-quality oriented
  • Experience in working in highly collaborative environments 
  • Microsoft Office at experienced level
  • SAP knowledge is an advantage
  • English at advanced level is a requirement
  • Do you have language skills within one or more of the following languages, this will be a must: 

German, Turkish, French, Italian and/or Spanish/Portuguese

Požadujeme

https:// poslat email

Podobné nabídky práce

OBCHODNÍ MANAGER/ MANAGERKA #1758623
People Consulting s.r.o. hledá pro svého klienta, specialistu na pojištění pohledávek, factoring, financování a související poradenství, vhodné kandidáty/kandidátky na pozici: OBCHODNÍ MANAGER/ MANAGERKA Popis pozice / Náplň p ...
People Consulting s.r.o. Praha Plný úvazek
týden
Accounts Receivable Team Member with GERMAN (#8224956)
People Consulting s.r.o. is seeking a right candidate for a job position of Account Receivable Team Member! Do you speak GERMAN? Would you like to to be part of a start up company? Do you want to work in finance administration? ...
People Consulting s.r.o. Praha Plný úvazek
týden
CASH COLLECTION WITH ROMANIAN/BULGARIAN/SERBIAN
Ref. č.: 20-28-219364. Are you interested in working in finance in an international company? Would you like to use English and Romanian/Bulgarian/Serbian/Croatian daily at work (necessary to speak at least two languages of them)? ...
Grafton Recruitment s.r.o. Praha Plný úvazek
aktivní
Obchodní referenti
Kontakt Fliegel Tomáš Ing., tel.: <!--poslatEmail-->, e-mail: <!--poslatEmail--> Práce s PC, řidičský průkaz, výhodou znalost is HELI OS GREEN. Praxe v uzavírání a tvorby smluv nutná.
GJW Praha spol. s r.o. Mezitraťová 137/46, Praha Plný úvazek
aktivní
Vymáhající úřednice/úředník
Místo výkonu: 28. pluku 1533/29b-Praha 10 Kontakt: Ghaloomová Aneta Bc., e-mail: <!--poslatEmail--> Náplň práce: o agenda vymáhání daňových a nedaňových pohledávek soudu včetně odpovědnosti za jejich vymáhání o provádění daňové e ...
OBVODNÍ SOUD PRO PRAHU 8 28. pluku 1533/29, Praha Plný úvazek
aktivní
administrativní a učrtní specialisté
KONT.:Mlčáková Pavla, životopisy zasílejte na <!--poslatEmail--> e-mail: <!--poslatEmail--> Administrativní a účetní činnost spojená se správou rezidenčních nemovitostí. Zpracování bankovních výpisů, párování plateb, příprava př ...
R3 group, s.r.o. Paříkova 910/11, Praha Plný úvazek
aktivní

Poslat známému

Zadejte Vaše celé jméno např. Jan Novák
Zadejte svůj e-mail např. jan.novak@seznam.cz
Zadejte celý e-mail známého např. petr.nemec@seznam.cz

© 2006 - 2016 Easy-prace.cz | Mapa stránek | Na Easy práci.cz si snadno najdete nové zaměstnání. Nabídky práce můžete filtrovat podle oboru a lokality z celé České republiky. Pokud jste firma, která hledá nové zaměstnance, vložte pomocí jednoduchého inzerátu nabídku práce. Ta se bude zobrazovat pouze těm, kteří o ni mají opravdu zájem.

Práce ve městech: práce Praha | práce Brno | práce Olomouc | práce Plzeň | práce Liberec | práce České Budějovice | práce Zlín | práce Pardubice | práce Mladá boleslav | práce Kladno