Volné pracovní místo ACCOUNTS RECEIVABLE

aktivní
Randstad s.r.o.

Jsme personální agentura s 55ti letou tradicí. Pomáháme lidem najít tu správnou práci a firmám ty správné zaměstnance. Můžete se za námi zastavit na 11 pobočkách po celé ČR.

Místo pracoviště
Praha
Pracovní poměr
Plný úvazek
Vzdělání
SŠ s maturitou

Popis pracovní nabídky

We are looking for motivated and knowledgeable Sr. Assistants to join our Accounts Receivable department in our Business Service Operations unit in Kladno, Czech Republic.

Connected Community
You will join a family-owned business that is passionate about the impact of play and where personal development and teamwork are cornerstones. The Accounts Receivable (AR) department interacts with great parts of the LEGO organization and therefore holds an important role within the Business Service Operations (BSO) covering Europe, the Middle East and Africa (EMEA).

The overall purpose of the department is to enable the business to fulfil maximum customer orders with the lowest possible risk. It is to ensure timely collection of outstanding receivables, and in addition mitigate credit risk and risk associated to sales activities through efficient, global and standardised processes.

Timely and efficient team player
The Sr. Assistant will become part of the newly established BSO. The Sr. Assistant collaborates with different stakeholders internally and externally and performs various operational tasks. The Sr. Assistant contributes to the overall success of the LEGO business by delivering high-quality execution of the AR processes and stakeholder management, and thereby enables the BSO to succeed in delivering value to the overall LEGO business.

Knowledge of credit and collection Modules (in our SAP system), to provide info to the sales team to decide on credit limits and to prioritise the collection efforts on customer accounts.

You will be expected to: 

  • Engage in establishing a high-performing AR department in the new BSO 
  • Form new collaborate relationship with internal and external stakeholders and thereby ensure sustainable implementation of the global AR processes in EMEA 


But also managing basic execution of AR processes in a timely, efficient and accurate manner, including 

  • Ability to release or cancel orders according to policies to maintain compliance 
  • Interact with Order to Cash process including Order Management, Allocation, Sales, Customer Logistics, IT and Distribution 
  • Be in contact with our customers related to late/missing payments 


You will need passion and drive, as well as:

  • High school graduation or a BA degree
  • 2–3 years of professional working experience, preferably in a related financial role or a position where capabilities are transferable 
  • Analytical, detail – and high-quality oriented
  • Experience in working in highly collaborative environments 
  • Microsoft Office at experienced level
  • SAP knowledge is an advantage
  • English at advanced level is a requirement
  • Do you have language skills within one or more of the following languages, this will be a must: 

German, Turkish, French, Italian and/or Spanish/Portuguese

Požadujeme

Podobné nabídky práce

Account Payable with Spanish
Ref. č.: 20-28-233770. Spread your wings and get experience in a friendly team full of experts ! Use your language skills every day and extend your knowledge !<br/> <br/>A stable and expanding company operating worldwide is curre ...
Grafton Recruitment s.r.o. Praha Plný úvazek
týden
Účetní pohledávek
Ref. č.: 19-11-241153. Perfektní příležitost pro junior účetní!!!<br/> <br/>Mezinárodní společnost působící v oblasti automotive hledá do svého týmu nového kolegu na pozici ÚČETNÍ POHLEDÁVEK. <br/> <br/>Pokud máte alespoň rok pra ...
Grafton Recruitment s.r.o. Praha Plný úvazek
týden
Specialista vymáhání pohledávek
Ref. č.: 19-11-241169. Specialista vymáhání pohledávek<br/> <br/>Náplň práce:<br/> <ul> <li> Monitoring úvěrového portfolia, identifikace ohrožených případů</li> <li> Návrh a realizace strategií pro řešení ohrožených případů</li> ...
Grafton Recruitment s.r.o. Praha Plný úvazek
týden
OBCHODNÍ MANAGER/ MANAGERKA #1758623
People Consulting s.r.o. hledá pro svého klienta, specialistu na pojištění pohledávek, factoring, financování a související poradenství, vhodné kandidáty/kandidátky na pozici: OBCHODNÍ MANAGER/ MANAGERKA Popis pozice / Náplň p ...
People Consulting s.r.o. Praha Plný úvazek
týden
Správce pohledávek
Ref. č.: 2-40-234079. Jsme přední společností na trhu s pohledávkami. Do svého týmu hledáme posilu na pozici SPRÁVCE POHLEDÁVEK zajištěných nemovitostmi.<br/> <br/>Máme vlastní portfolio pohledávek. <br/> <br/>Na této pozici Vás ...
Grafton Recruitment s.r.o. Praha Plný úvazek
aktivní
Specialista pohledávek -technický obor, mezinárodní společnost
PARTNER 4 JOB s.r.o. hledá pro svého významného klienta – úspěšnou mezinárodní obchodně-výrobní společnost v technickém oboru s dlouholetou působností na českém trhu, se stabilním pracovním kolektivem v přátelském prostředí uchaz ...
PARTNER 4 JOB s.r.o. Praha-východ, Průhonice, Čestlice, ... Plný úvazek
aktivní

Poslat známému

Zadejte Vaše celé jméno např. Jan Novák
Zadejte svůj e-mail např. jan.novak@seznam.cz
Zadejte celý e-mail známého např. petr.nemec@seznam.cz

© 2006 - 2017 Easy-prace.cz | Mapa stránek | Na Easy práci.cz si snadno najdete nové zaměstnání. Nabídky práce můžete filtrovat podle oboru a lokality z celé České republiky. Pokud jste firma, která hledá nové zaměstnance, vložte pomocí jednoduchého inzerátu nabídku práce. Ta se bude zobrazovat pouze těm, kteří o ni mají opravdu zájem.

Práce ve městech: práce Praha | práce Brno | práce Olomouc | práce Plzeň | práce Liberec | práce České Budějovice | práce Zlín | práce Pardubice | práce Mladá boleslav | práce Kladno