Nabídka práce ve firmě JOBSTART s.r.o.

Volné pracovní místo  Plant controller

Lokalita Vrchlabí a další
Pracovní poměr Úvazek Plný úvazek
Vzdělání Bakalářské, Vysokoškolské

Popis pracovní nabídky

Our client, international american company located in Trutnovsko, is actually looking for
Financial controller

Your responsibilities:
  • Coordinate the budget process and provide monthly/quarterly forecast of plant
expense and production to resident business units.
  • Manage monthly plant closing together with accounting manager.
  • Provide management with timely and relevant analysis of results and variances to
budget/forecast.
  • Proactively support local management to strengthen financial performances,
identifying key areas of potential improvement and
optimization.
  • Responsible for the integrity of product costing and conducting the annual
standard cost roll up including labor cost calculation,
material cost review and burden cost calculation.
  • Review and approve all capital job orders related to plant. Maintain systems for
monitoring and reporting capital expenditures. Ensure
economic thinking is employed in the analysis of capital projects.
  • Working together with account manager to coordinate all internal and external
financial audits.
  • Responsible for integrity of the inventories and assets of the plant – conduct
periodic/annual audits and audit annual stock take.
  • Perform periodically requested special financial analyses as required by corporate
or plant management.

Požadujeme

Your profil:

  • BS degree in Accounting or Finance required; MBA/MS/CMA/CPA is desirable with
emphasis on continuing education in all areas of
accounting and finance.
  • 3 – 10 years’ progressive experience working in a financial business environment,
including the areas of financial analysis, cost and
inventory accounting along with at least 5 years of plant/manufacturing
experience.
  • Solid product costing and general ledger systems experience.
  • Solid spreadsheet, management and accounting information systems and data
base PC skills, including experience with an ERP system
and advanced Excel skills.
  • Understand internal control concepts and GAAP/IFRS standards.
  • Demonstrated leadership skills with the ability to influence decisions.
  • Good communication and interpersonal skills with the ability to foster positive
relationships with all levels within the organization.
  • Strong analytical, planning and organization skills with the ability to work
autonomously
  • Ability to travel up to 10%

Nabízíme

Our offer:
  • Attractive financial value + benefits
  • Working for international company, possibility to grow
  • Daily use of English

O nás

JOBSTART s.r.o. - o nás

Jsme personální agentura s tradicí. Sídlíme v centru Prahy.

Naším cílem je poskytování kvalitních a dostupných služeb v oblasti lidských zdrojů. Zakládáme si na osobním přístupu k uchazečům o zaměstnání. Pružně reagujeme na vývoj a požadavky trhu práce. Sledujeme trendy a využíváme nejmodernější techniky personálního marketingu.
Nabízíme personální poradenství týkající se osobního rozvoje, komunikačních dovedností a umění prosadit se na trhu práce. V rámci těchto služeb poskytujeme pohovory nanečisto, vzorové testování, vypracování profesního životopisu a motivačního dopisu.

Poradíme vám, jak být úspěšní při hledání nového zaměstnání.

číst dále

NAJDEME VÁM ZAMĚSTNÁNÍ

PORADÍME VÁM V KARIÉRNÍCH OTÁZKÁCH

PŘISTUPUJEME K VÁM INDIVIDUÁLNĚ

Sledujte nás

 Zpět