Volné pracovní místo Sr. Assistant, Accounts Receivable - Kladno

aktivní
Randstad s.r.o.

Jsme personální agentura s 55ti letou tradicí. Pomáháme lidem najít tu správnou práci a firmám ty správné zaměstnance. Můžete se za námi zastavit na 11 pobočkách po celé ČR.

Místo pracoviště
Praha
Pracovní poměr
Plný úvazek
Vzdělání
vysokoškolské

Popis pracovní nabídky

We are looking for motivated and knowledgeable Sr. Assistants to join our Accounts Receivable department in our Business Service Operations unit in Kladno, Czech Republic.

Connected Community
You will join a family-owned business that is passionate about the impact of play and where personal development and teamwork are cornerstones. The Accounts Receivable (AR) department interacts with great parts of the LEGO organization and therefore holds an important role within the Business Service Operations (BSO) covering Europe, the Middle East and Africa (EMEA).

The overall purpose of the department is to enable the business to fulfil maximum customer orders with the lowest possible risk. It is to ensure timely collection of outstanding receivables, and in addition mitigate credit risk and risk associated to sales activities through efficient, global and standardised processes.

Timely and efficient team player
The Sr. Assistant will become part of the newly established BSO. The Sr. Assistant collaborates with different stakeholders internally and externally and performs various operational tasks. The Sr. Assistant contributes to the overall success of the LEGO business by delivering high-quality execution of the AR processes and stakeholder management, and thereby enables the BSO to succeed in delivering value to the overall LEGO business.

Knowledge of credit and collection Modules (in our SAP system), to provide info to the sales team to decide on credit limits and to prioritise the collection efforts on customer accounts

You will be expected to:

Engage in establishing a high-performing AR department in the new BSO
Form new collaborate relationship with internal and external stakeholders and thereby ensure sustainable implementation of the global AR processes in EMEA

But also managing basic execution of AR processes in a timely, efficient and accurate manner, including
Ability to release or cancel orders according to policies to maintain compliance
Interact with Order to Cash process including Order Management, Allocation, Sales, Customer Logistics, IT and Distribution
Be in contact with our customers related to late/missing payments

You will need passion and drive, as well as:
High school graduation or a BA degree
2–3 years of professional working experience, preferably in a related financial role or a position where capabilities are transferable
Analytical, detail – and high-quality oriented
Experience in working in highly collaborative environments
Microsoft Office at experienced level
SAP knowledge is an advantage
English at advanced level is a requirement
Do you have language skills within one or more of the following languages, this will be a must: German, Turkish, French, Italian and/or Spanish/Portuguese

Join the global LEGO® Family
In the LEGO Group, we succeed together, and you will be part of a global family where you can use your creativity and enjoy a fun working environment across the LEGO Community. You will be part of a global family where you will collaborate across the LEGO Community.

Bringing it to life
„The successful candidate will be working on many different things at any one time – contributing individually and together with others, across multiple geographies. The possibilities are limitless. We're growing fast – come and grow with us!,“ says Lee Johnson.

Podobné nabídky práce

Samostatná účetní
-samostatná účetní SVJ, účtuje kompletní účetnictví svěřených domů -jedná s klienty
Lidové bytové družstvo Praha 3 Lucemburská 1570/49, Praha Plný úvazek
týden
účetní
účetnictví LBD
Lidové bytové družstvo Praha 3 Lucemburská 1570/49, Praha Plný úvazek
aktivní
Klientský poradce na 2-3 hod. denně. Příjem 8-12 tis.
Zavedená, prosperující obchodně poradenská firma nabízí: vedlejší činnost 2–3 hod. denně. Příjem 8–12 tis. využití počítače a internetu práce je vedena z velké části z domova uplatnění pro muže i ženy plné zašk ...
DP Concept Česká republika Plný úvazek, Zkrácený úvazek, Brigády
včera
ADMINISTRATIVNÍ PODPORA S AJ+NJ #8255286
Co bude Vaší náplní práce: Kontrola přijatých faktur Zadávání faktur do systému Vystavování faktur dle výdejových listů /tuzemské i zahraniční faktury/ Komunikace se zahraničními klienty Zpracování reportů, práce s Excelem ...
People Consulting s.r.o. Praha Plný úvazek
včera
AP Team Leader #9688613
People Consulting s.r.o. is seeking a right candidate for a job position of AP Team Leader! Would you like to to be part of a start up company? Do you want to work in finance administration? Then People Consulting s.r.o. is seek ...
People Consulting s.r.o. Praha, okres Hlavní město Praha Plný úvazek
včera
Do you speak GERMAN? AR Accountant WANTED! (#7977400)
People Consulting s.r.o. is seeking a right candidate for a job position of AR Accountant! Do you speak GERMAN? Would you like to to be part of a start up company? Do you want to work in finance administration? Then People Consul ...
People Consulting s.r.o. Praha 9 Plný úvazek
včera

Poslat známému

Zadejte Vaše celé jméno např. Jan Novák
Zadejte svůj e-mail např. jan.novak@seznam.cz
Zadejte celý e-mail známého např. petr.nemec@seznam.cz

© 2006 - 2017 Easy-prace.cz | Mapa stránek | Na Easy práci.cz si snadno najdete nové zaměstnání. Nabídky práce můžete filtrovat podle oboru a lokality z celé České republiky. Pokud jste firma, která hledá nové zaměstnance, vložte pomocí jednoduchého inzerátu nabídku práce. Ta se bude zobrazovat pouze těm, kteří o ni mají opravdu zájem.

Práce ve městech: práce Praha | práce Brno | práce Olomouc | práce Plzeň | práce Liberec | práce České Budějovice | práce Zlín | práce Pardubice | práce Mladá boleslav | práce Kladno