Jak se obléct na pracovní pohovor
Odeslání kvalitního životopisu máte za sebou (podívejte se na vzor profesního životopisu). Přišlo vám z firmy vyrozumění, že se máte dostavit na pracovní pohovor. Určitě vám v hlavě vyvstala myšlenka, co si vlastně obléknout, abyste zapůsobili tím nejlepším dojmem.
Špatné oblečení může být jednou z příčin vašeho nepřijetí. Již Voskovec s Werichem tvrdili, že šaty dělaj člověka. Během minulých let vzniklo mnoho odborných studií, které dokazují, že první dojem, jenž je založe na vizuálním vzhledu zdůrazňuje myšlenku, že je s člověkem zacházeno přesně tak, jak vypadá, jak je oblečen. Slušně oblečený zájemce o práci bude působit příjemněji i profesionálněji, než ten, který zvolil staré a pomačkané oblečení. V čem se tedy vypravit na pohovor, abyste na zaměstnavatele zapůsobili a čeho se raději vyvarovat?
V čem jít na pracovní pohovor
Máte pocit, že znalostí a zkušeností máte dostatek a můžete tak klidně přijít v domácím oblečení? Na to raději rychle zapomeňte. Někteří personalisté se rozhodují o přijetí či nepřijetí již během prvních několika sekund, kdy vás vidí. Častokrát tak stačíte sotva pozdravit. I proto je úprava zevnějšku velmi důležitá.
Ženy
kvalitní uzavřené boty s nízkým podpatkem
sukně ke kolenům nebo dlouhé kalhoty
halenka s decentním výstřihem
sako nebo pěkný svetřík
kabelka
Muži
kvalitní uzavřená obuv
dlouhé kalhoty
košile
kravata (není nutné, samozřejmě záleží na profesi, např. do banky je nezbytná)
sako nebo svetr
aktovka na dokumenty (životopis, certifikáty a vlastní poznámky)
Na co si dát při výběru oblečení pozor
oblečení musí být čisté a vyžehlené
boty si před odchodem nezapomeňte důkladně vyleštit
hodí se pouze jemný parfém
očištěné a zastřižené nehty
upravený účes a u mužů i vousy
bude se hodit i žvýkačka na osvěžení dechu (nezapomeňte ji však včas hodit do koše!)
vezměte si slušný blok a pero (na poznámky se skutečně nehodí druhá strana účtenky a zbytek tužky)
Nezapomeňte také na nonverbální komunikaci. Při příchodu na pohovor buďte klidní a usměvaví. Na nabídnutou židli se pohodlně usaďte - nikoliv však rozvalte. Mějte vzpřímená rovná záda a kolena u sebe. Platí nejen pro ženy, ale i pro muže.
Vyvarujte se
špatně padnoucí oblečení
zanedbaný vzhled
špinavé a odřené boty/kabelka
Dress code
Jednotlivé profese si udržují standardní dress code, tedy styl oblékání. Například pro bankovní úředníky nebo třeba finanční poradce je vysoká úroveň odívání v podstatě nutností. Pro lidi z reklamních agentur a další kreativce může být vhodné méně formální oblečení. Své místo zde najdou i asymetrické tvary nebo třeba výrazné šperky a další doplňky.
Mnoho dalších profesí má svůj pracovní oděv (kuchaři, truhláři atp.), není tedy třeba prvotřídní oblek, ale montérky také nejsou vhodné. Vhodné jsou slušné a čisté kousky oblečení.
Přejeme vám hodně úspěchů u pracovního pohovoru. A pokud by se vám náhodou stalo, že vás nevyberou, podívejte se na naše aktuální nabídky práce.
V čem jít na pracovní pohovor
Máte pocit, že znalostí a zkušeností máte dostatek a můžete tak klidně přijít v domácím oblečení? Na to raději rychle zapomeňte. Někteří personalisté se rozhodují o přijetí či nepřijetí již během prvních několika sekund, kdy vás vidí. Častokrát tak stačíte sotva pozdravit. I proto je úprava zevnějšku velmi důležitá.
Ženy
Muži
Na co si dát při výběru oblečení pozor
Nezapomeňte také na nonverbální komunikaci. Při příchodu na pohovor buďte klidní a usměvaví. Na nabídnutou židli se pohodlně usaďte - nikoliv však rozvalte. Mějte vzpřímená rovná záda a kolena u sebe. Platí nejen pro ženy, ale i pro muže.
Vyvarujte se
Dress code
Jednotlivé profese si udržují standardní dress code, tedy styl oblékání. Například pro bankovní úředníky nebo třeba finanční poradce je vysoká úroveň odívání v podstatě nutností. Pro lidi z reklamních agentur a další kreativce může být vhodné méně formální oblečení. Své místo zde najdou i asymetrické tvary nebo třeba výrazné šperky a další doplňky.
Mnoho dalších profesí má svůj pracovní oděv (kuchaři, truhláři atp.), není tedy třeba prvotřídní oblek, ale montérky také nejsou vhodné. Vhodné jsou slušné a čisté kousky oblečení.
Přejeme vám hodně úspěchů u pracovního pohovoru. A pokud by se vám náhodou stalo, že vás nevyberou, podívejte se na naše aktuální nabídky práce.
Další rady
Jak najít nové kolegy
Odchází vám kolega nebo prostě jen máte mnohem víc práce a tak hledáte nového parťáka? Někoho, kdo bude sdílet vaše firemní hodnoty a kdo nebude brát práci jen jako místo, kde jednou za čas něco udělá a dostane peníze, ale jako jedno z míst, kam chodí rád, protože svými činy zde pomáhá dalším lidem? Víte, jak někoho takového poznat? Za chvíli budete mít jasno!
Jak oznámit těhotenství v práci
Ty dva proužky na těhotenském testu vám potvrdil i váš gynekolog a je tedy nad slunce jasné, že za pár měsíců vás doma bude o jednoho víc. Nejen partner, ale i vaši blízcí příbuzní již vše ví, vy ale stále netušíte, jak tuto novinku oznámit svému zaměstnavateli. Nemějte žádný strach, v následujícím článku se dozvíte jak na to.
Zákoník práce a těhotenství
První opojení z radostné zprávy už je za vámi a začínáte přemýšlet, jak to bude s prací? Vyhodí vás zaměstnavatel? Jak na tom budete s penězi? Jaké přídavky dostanete? Budete si moci přivydělat? Na tyto i další otázky vám zodpoví náš článek.